Edit

Today, Barry’s is on the cusp of continued global expansion with over 100,000 members working out weekly in studios in over a dozen different countries.

 Cum se poate obține cazierul judiciar online?

Începând de astăzi, cazierul judiciar poate fi obținut și în format electronic. Deși, inițial, așa cum am scris într-un articol anterior, se preconiza că această operațiune va deveni aplicabilă abia în vară, se pare că Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării și Ministerul de Interne au operaționalizat proiectul pilot mai repede.

Astfel, versiunea pilot a aplicației permite eliberarea certificatelor de cazier judiciar pentru persoanele fizice, de cetățenie română, care nu sunt înscrise în evidențele Sistemului Național de Evidență a Cazierului Judiciar Român – ROCRIS, potrivit unui comunicat al Ministerului Cercetării.

Pentru obținerea certificatului de cazier în format electronic, aveți la dispoziție următoarele variante:

  • direct prin autentificarea în portalul hub.mai.gov.ro sau
  • prin accesarea GHISEUL.ro.

Cele două platforme sunt interconectate.

1. Prin intermediul platformei www.ghiseul.ro, solicitarea cazierului se face urmând procedura de validare a identității electronice folosind un card bancar înrolat 3D Secure, emis de o instituție bancară din România. În urma validării, veți fi redirecționați către platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru completarea online a cererii tip.

2. Prin platforma HUB.MAI.GOV.RO, pot obține cazierul și utilizatorii care nu sunt înregistrați în GHISEUL.RO sau nu dețin un card bancar emis de o instituție bancară din Romania. Solicitanții vor completa un formular disponibil în platformă, iar pentru a li se stabili cu certitudine identitatea, se vor prezenta fizic, o singură dată, la un ghișeu al MAI care oferă servicii publice.

Deci, în prima fază, certificarea identității va fi realizată prin prezentarea la unitățile de poliție care eliberează certificate de cazier, urmând ca în cursul acestui an certificarea identității să poată fi făcută la toate instituțiile MAI care oferă servicii publice (e.g.: Serviciile publice comunitare pentru eliberarea permiselor de conducere, pașapoartelor, cărților de identitate).

După validarea contului, pentru eliberarea certificatului de cazier, cetățenii vor accesa secțiunea „servicii”, vor selecta motivul solicitării dintr-o listă disponibilă, vor trimite cererea precompletată deja cu datele de stare civilă, iar sistemul va genera automat certificatul de cazier judiciar, semnat electronic. Valabilitatea certificatului emis este de 6 luni de la data eliberării.

Sistemul oferă posibilitatea de a verifica autenticitatea documentului, pe baza numărului de înregistrare a certificatului de cazier și a CNP-ului persoanei.

Practic, pentru început, este vorba despre o implementare etapizată a proiectului. Cu toate acestea, putem observa că se fac progrese privind digitalizarea serviciilor publice în România.

1 Comment

  • Doresc cazier

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.